RSS

temuduga... My first prepared interviu

mari berinterviu

Disebabkan aku adalah dikira boss jadi aku kene hire new staff.... aku amat mengharapkan aku boleh berlagak hebat dpn budak2 baru ini..... memang hebat pon... aku interviu 2 org.... sorang bernama ramlah dan sorang bernama wadiana....

mula2 agak risau sebab xde pengalaman menginterviu tetapi bila fikir aku ni ade gak muka bengis so aku buat2 garang lah..... so far ok aku pun dah bagitau apa yang sepatutnya tugas2 mereka dan aku kira interviu ni berjaya.. antara tips yang aku buat ialah preparation...... memandangkan aku menginterviu tuk jawatan juruwang so aku xperlulah resume atau sijil2 kelayakkan mereka ni.....

1) fotostat ic...
2) sediakan senarai gaji
3) tekankan tentang displin dan syarat2 percubaan
4)berbuat secara tegas
5)tunjukkan keyakinan pada syarikat
6)minta pandangan dan pengalaman mereka
7)berjanji akan menghubungi jika berjaya

ok tu saje....

0 comment: