RSS

part 2: Urusan Unit Trafik Melaka




assalamualaikum....

Berbalik ada isu urusan report di unit trafik IPD Melaka Tengah.... Prosesnya takde lah menyusahkan..... lebih2 lagi mangsa macam aku ni...hik hik hik... so pukul 4 ptg aku ke balai polis batu berendam so officer tu suruh aku ke IPD bandahilir untuk memudahkan urusan so sampai bandahilir lbh kurang pukul 4.20 ptg aku kene bergegas sbb xboleh lewat pukul 5 kerana masa 24 jam diberi untuk membuat laporan dika berlaku kemalangan yang tidak melibatkan kecederaan nyawa dan kematian...

setelah mendaftar untuk membuat laporan..... Aku diminta tunggu dalam sebuah bilik kecil berair-cond dan menunggu nama dipanggil melalui pembesar suara dlm bilik itu (bilik itu berasingan dari banggunan pejabat polis......

Selepas membuat laporan aku, akan membayar duit report sebanyak RM4.00 dan menuju ke bilik pejabat pegawai penyiasat kemalangan..... disitu aku ditanya beberapa soalan dan pegawai itu juga akan mengarahkan anak buahnya mengambil gambar lengkap kerosakan mabel dan kemudiannya tamatlah......

En zainul adalah penyiasat kes kemalangan aku ni... dia memang provoke aku, aku pada mulanya malas nak layan tapi benggang pun ade.... sebab dalam hati aku xsalah kenapa dia nak seolah2 aku mengaku aku yg bersalah tapi lastly dia bgtau aku... dia adalah customer aku sambil tersenyum simpul......heheheh (maaf tuan, saya memang susah nak cam orang) aku meninggalkan dia setelah semuanya selesai dan sekarang aku mahu bawa mabel repair

0 comment: