RSS

Panduan kira-kira kewangan

assalamualaikum....



harini aku nak bagi sikit panduan tentang cara menguruskan kewangan.... bagi aku amat mudah sekali untuk kite buat jadual kewangan sendiri sekurang-kurangnya kita tahu mana duit kita pergi so aku nak promote software ini semoga dapat manafaat dari korang-korang kat sini.....



Apa yang penting kat sini ialah korang boleh estimate berapa perbelanjaan korang pada masa yang sama korang dapat tengok ada lebihan tak pada actual expenses korang tu.....



Selain tu korang leh tau dan estimate simpanan korang supaya korang tak overspent.... shopping pun kene budget tau korang letak la sebulan sekali budget shoping so kalo bulan ni xshopping bulan depan korang doublekan budget shooping korang (shopping maksud aku baju bajan kasut kasan dan kelengkapan lain tapi kalo barang-barang dapur tu mesti masukkan dalam setiap bulan dalam ruangan belanja barangan dapur)


... macam aku yang bukan kaki shopping ...memang jarang la tapi bile sekali aku shooping mmg beratus2 gak abis sbb aku mahu barang yang berkualiti dan tahan... and for sure branded.... so aku leh estimate kat situ kalo budget shopping aku RM200 sebulan.. aku simpan 5 bulan aku dah leh shopping rm1k..huhu best




apepun terpulang pada korang nak mencorakkan budget harian /bulanan korang. yang pasti perisian ni memang banyak membantu aku dalam pengurusan kewangan aku.... semoga boleh bantu korang jugak




Cuba klik website dibawah ini untuk lebih info dan download templete kewangan ini


http://bijakbudget.8m.com/


0 comment: