assalamualaikum... entry harini, tiada apa yang menarik cuma edisi sentap sikit je la yang rasanya tidak menimbulkan apa-apa isu.... kadang-kadang Intan terfikir, kita tengok semua orang baik dengan kita... Bila kita masuk bank, pegawai sana tak lekang untuk menegur dan memberi salam serta bertanyakan urusan... Sebolehnya hendak jugak lah membantu dengan sedaya mungkin... Intan faham, mereka mencari CUSTOMER.... Tapi dalam entry ni bukan nak cerita tentang urusniaga bank atau apa-apa pun cuma sikap kita yang kadang-kadang tak sedar... berubah....
Kisahnya Intan berkenalan dengan seorang pegawai bank perempuan... tidaklah rapat sangat dan tidaklah sampai tak kenal langsung... pendek kata setiap hari pegi bank memang tegur sapa lah, dia akan approach dan menegur Intan.... ada masa Intan banyak kali juga telefon handfon dia atas urusan bank, dan dia pun pernah menelefon Intan menggunakan telefon peribadinya atas urusan bank dan banyak juga urusan bank melibat kan jumlah yang besar Intan minta dia uruskan... dia penah cakap yang Intan banyak support dia dan dia berterima kasih banyak..... (the bank branch kat situ baru lagi tak sampai setahun lagi, so there is difficult to get sales) so Intan faham lah, tapi one thing Intan suka berurusniaga kat situ sebab tak ramai orang, lepas tu paling dekat dengan office Intan, so memudahkan....
Kali terakhir Intan jumpa dia, memang dia suruh Intan call dia if pending business proposal yang Intan pernah bincangkan dengan dia dah finalised so dia boleh proceed pada fund nya la kan.... So Intan ingat dia simpanlah no fon Intan dalam personal handfon dia (dia pernah call Intan banyak kali guna handfon dia).
setelah 3 minggu Intan tak datang bank sebab office Intan tutup sekarang, Intan pun nak tanya la dia thru whatssapp, something regarding one product of the bank la kan.... (first time guna whattsapp, sebab saja-saja je dan takdelah nak rasmi sesangat ) apa yang supprise kan bukan saja setakat dia tak kenal Intan or my fon number but ayat dia sangat kasar dalam message whattsapp tu.... Intan terkejut jugak, bila dia tanya siapa, and Intan bgtau nama Intan dan dia still marah-marah cakap yang mana satu.... omg, u suppose know everything about me, including my contact no..because im your customer and i already give your company so much sales. dan akan datang, akan ada banyak lagi kita akan berurusan... sebab banyak proposal Intan yang still pending dan hampir nak finalized....
Acctually, intan tak kisah dia tak kenal Intan, even dah bagitau nama, and something about me pun dia still tak recognized but Intan rasa kata-kata kesat tu tak sepatutnya keluar lah.... tak kisah lah Intan ni customer ke atau sesiapa ke... bahasa melambangkan pribadi diri... So Intan just bagitau yang im sorry je la,, tu pun nak marah-marah sebab kacau dia whattapp.... nak buat camne... Macamana Intan nak buat, dah bagitau nama n everything pun dia tak recognized kan.... bagaimana Intan nak buat untuk dia ingat kat Intan ni.... So moral of the stori jangan ingat bila orang tu baik sangat dgn kita, dia dalah kawan tapi sebenarnya bagi dia 'you just my money machine' huhuhuhu.... tak semua boleh kenal kita macam kawan walaupun kita dah banyak bantu dia bagai kan.... itulah kehidupan....
So soalan yang Intan sibuk nak berwhattsapp tu dah proceed tanya pada my other friend yang banker jugak.... but i still ok je la... takde lah nak sentap sesangat kan...ok je la... tapi kalau tau dia memang tak kenal Intan im suppose just datang bank je..... (dalam hati tertanya, macamana dia xsimpan fon no Intan tapi dia agak banyak kali jugak pernah kol Intan pakai handfon dia)
Takpelah.... dah terdelete kot... so bersabarlah... one more thing, sikap dia yang peramah dan suka bergurau bila jumpa Intan tu tetiba bertukar bila dalam message whattsaap.. tu yang Intan maksudkan berubah....
officer bank suka bagi kita kad dia lahkan.... dan dia akan suruh kita contact dia atas apa-apa pertanyaan bagai...'anything just contact me, im always free to assist you', huhuhuhu tapi bila kita contact then dia cakap kata kesat bagai... thats no point... supposely dont give ur card to ur customer when u are not ready to entertain their problem and question....
sekian