RSS

Selamat Tinggal 2008

Agak lama tak menulis di sini bukan lah terlalu sibuk cuma rasanya tak ada topik yang seronok untuk dikongsi. Entri berbentuk peribadi ni kdg2 rasa mcm syok sendiri tapi mungkin tak mengapa kalau sekali sekala.. Tetiba teringin tuk menjengah 2009 setelah 2008 hampir ke penghujungnya. 2008 terlalu banyak perkara yang patut dikenang atau dilupakan. Rasanya banyak yang sedih dari yang menggembirakan. Tapi bila imbas balik rasanya ada sesetengah perkara patut dijadikan teladan dalam hidup.
Pengembaraan saya ke bumi eropah sesuatu yang tak mungkin dapat dilupakan. Tak terdetik akan tiba di sana namun bersyukur ia antara saat2 yang paling terindah dalam hidup. Dari segi pekerjaan sama sahaja.. tak ada yang menarik masih mempunyai mungkin bebenan kerja meningkat saban hari... gaji atau elaun pun tak ada yang meningkat, walaupun harga barang meningkat. Tahun ni jugak kuasa membeli tu lebih banyak, buktinya tengok bil kad kredit je la... Pernah sebulan tu sampai RM 4k.. Jenuh nk bayar tu.
Awal bulan Jun bermulalah pergerakan harga minyak dari naik, turun, turun, turun bla..bla..bla.. tak suka citer pasal ni tapi ianya lebih kepada menyedihkan walaupun sepatutnya saya orang yang gembira tentang berita tentang ini...
Dalam perhubungan ada off dan on nya. Putus kasih pun tahun ini jugak tapi bila dikenang balik sepatutnya ianya tak perlu dimulakan dan ianya bagaikan satu kesilapan. Satu kesilapan besar yang sebenarnya patut disedari. Namun begitu pertemuan dengan seseorang yang tak disangka2 menjadikannya sesuatu yang terlalu indah. Semoga keindahannya berpanjangan hingga ke 2009 seperti yang diharapkan.
Hari jadi saya pula tak ada sambut apa2.. cuma ia jadi manis kerana makan malam dengan seseorang yang amat disegani dan permulaan satu kisah yang menarik antara kami.
Mungkin banyak lagi perkara sedih yang menjadikan 2008 lebih menyedihkan tapi banyak perkara dah lupa. Kadang2 betul jugak, Buat apa nak diingatkan. Pastikan 2009 penuh dengan kejutan dan sesuatu yang menggembirakan. Saya seperti mana org lain suka merancang tapi Allah yang menentukan. Insyallah semoga bersinarlah 2009 dalam diari diri saya.

0 comment: