RSS

Fungsi blog dan cara menarik trafik


Kalo nak cerita pasal blogging... Aku rasa saja suka-suka... orang letak nuffnang aku pun nak letak... Fungsi utama tu aku xde la nak heran sangat yelah blog pun hidup segan mati tak mahu walaupun dah agak lama aku berblog... Kadang-kadang aku terfikir gak... best ke orang baca blog kita...yelah kite bukan Kate William yang org dok dahagakan cerita, tunggu aku jadi wakil rakyat la kot org masuk blog aku menghentam habis-habisan..huhuhu..... aku pun jenis xrajin promote blog ni kat mana-mana.... nk update entry pun sekali seminggu macamana nak naikkan trafik...... ada orang memang blog menjana pendapatan dia..... macam kerja yang serius je kan...

Apepun aku nak bagi tip untuk naikkan trafik yang aku ade terbaca

  1. Search engine - kadang-kadang orang mencari maklumat tentang sesuatu dan search engine lah yang diorg tanyakan dulu... kalo korang ade maklumat tu mereka aku jumpe blog korang
  2. Comment blog - korang komen kat blog orang lain terutama blog yang fofular pastu letak url blog korang nescaya blog korang pun akan disinggah paling kurang owner blog yang korang singgah tu... (aku amat jarang gunakan pendekatan itu sebab belum ade masa, insyallah akan datang)
  3. Update selalu - orang suka blog yang rajin update..... (bukan mcm blog aku ni...insyallah akan mengusahakannya)
  4. Join forum - korang letaklah url blog korang kat sinature dan bukak thread best pastu korang juga reply dalam forum tu... kadang-kadang cara penulisan kita buat orang tergerak nak mengenali kita jesteru terbuka lah blog korang tu ( aku lom buat lagi ahaksss)
  5. promote dlm laman sosial korang- yang ni ade... (sila check fesbuk aku yek... tapi memang diakui aku semakin bosan menggunakan fesbuk... huhuhu dah rasa tua kot)
  6. Letak signature email - Korang banyak gunakan email sebagai perantara leh masukkan url blog korang kat email... kdg2 orang bosan-bosan leh jenguk blog korang (aku xbuat lagi kot)

harapnya aku pun leh lah punya masa menggunakan teknik itu untuk menaikkan blog yang hidup segan mati tak mau ni... ahakssss korang pun leh try gak panduan yang tak seberapa ni



1 comment:

Tanpa Nama berkata...

http://wanwidget.com
nak join forum tu leceh skit, hehe, yg lain ok