RSS

Link Blog to Twitter and Facebook


Assalamualaikum...
Entry pendek hari ini....
Kerja bodoh aku yang serba terluang ini ialah menglinkkan blog ke facebook dan twitter dan melinkkan twitter ke fesbook.... sebab sekarang aku xrajin bukak facebook tapi nak update jugak walaupon malas... camne tu??

Intan ade akaun twitter ke? macam pelik... Sape yang follow??? Hihihi aku xtau sangat pasal mende ni tapi aku sesajer je.... sape yg follow pun aku xkenal macam aku cakap tadi aku sesaje je..... So inilah yang aku buat.... Untuk pengetahuan semua entry ini ditulis untuk mengetest je bukan saje sangat nak bagi info.....jahat kan aku.... kalo nak info carik kat goggle berlambak orang bagi tutorial.....
Kalo tanya aku aku bagi guideline simple sesangat la.... macam ni je

1) Bukak akaun facebook dan twitter tapi jangan signout
2) klik sini twitterfeed.com
3) Buat akaun... kalo takmo klik openid je so korg pilih lah akaun korang nak gmail ke, yahoo ke, blogger ke pilih la ...xkisah
4) ikut step tapi yang penting masukkan blog korang tu macam ni http://namablog korang.blogspot.com /feeds/posts/default

cthnya
http://intanzulaiha.blogspot.com /feeds/posts/default

5) lepas tu verify akaun twitter korang dan facebook jugak
6) DONE... korang dapatlah dashborad twitterfeed macam pic atas ni

Masalah aku mula-mula ialah camne nak verifykan twitter dan facebook kat dalam twitter feed ni..... Cara mengatasinya masalah aku tadi tu ialah dengan mengklik twitter, klik no 2 (authenticate twitter).... so computer akan carik account korang (sebab tadi aku xkasi korg signout kan)... lepas tu korang klik twitter yang atas tu no 1... ada nama korang kat bawah twitter account so klik nama korang tu pastu baru klik create service.... pastu dia akan pegi yang sebelum nya... pastu buat facebook pulak.... yang ni same je.....

Oklah yang lagi satu tutorial menglinkkan twitter ke facebook satu aku citer di entry kemudian

Oklah selamat mencuba....

0 comment: